Mieleenpainuvaa kuvitusta teatterille

Moni Rauman teatterin viime vuosien näytelmistä on saanut visuaalisen ilmeensä bondelaisten toimesta. Visuaalisella ilmeellä on suuri merkitys mielikuvan ja ensivaikutelman rakentajana, sillä kuvituksella pystytään vahvasti viestimään näytelmän tunnelmaa.

Rauman Teatterin ohjelmiston kuvitus: Murhaloukku

Dingo-musikaalin ilme oli pop

Dingo-musikaalin visuaalinen ilme

Rauman kesäteatterissa kesän 2022 aikana esitetty Dingo-musikaali oli menestys. Näytökset keräsivät kesä–elokuun aikana yhteensä reilut 17 000 katsojaa.

– Kesä meni erinomaisesti. Historian toiseksi korkeimman katsojaluvun lisäksi saimme huikean määrän jopa ylistävää palautetta katsojilta. Useampi katsoja kertoikin käyneensä katsomassa Dingo-musikaalin kaksi kertaa – jotkut jopa kolmesti, Rauman teatterin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Petteri Kangas paljastaa.

Värikkäitä mainoksia onkin voinut bongata kesän 2022 aikana laajasti Satakunnan ja Varsinais-Suomen alueella. Musikaalia on mainostettu monipuolisesti niin printissä, diginä, somessa, radiossa kuin ulkomainontanakin.

– Graafinen ulkoasu osoittautui erittäin toimivaksi ja tunnistettavaksi. Monikäyttöisyyttä lisäsi entisestään pop-taiteen mukainen ratkaisu laatia samasta ilmeestä useampi, keskenään yhteensopiva väriversio. Näiden avulla toteutimme myös esimerkiksi työryhmän jäsenien käyttöön t-paidat ja hupparit, Kangas kertoo.

– Dingo-musikaalin esitykset tulevat vielä tulevaisuudessa jatkumaan toisaalla, joten visuaalisen ilmeen hyödyntäminen jatkuu ja saa kenties vielä uusiakin käyttötarkoituksia.

Bonden toimistolla rakentui myös dingo-musikaali.fi -sivusto.


Kaipaako sinunkin yrityksesi helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?


Lisää referenssejämme

Edellinen
Edellinen

Energiayhtiö huumorilla höystettynä

Seuraava
Seuraava

Johtoajatus kirkasti sähköyhtiön brändin