Uusi ilme ja konsepti herättää mielenkiinnon
Rauman Juku on tietoliikenneyhteyksien asiantuntija, suunnittelija ja rakentaja länsirannikolla.
Lähtötilanne
Rauman Juku halusi uudistaa brändi-identiteettiään houkutellakseen uusia työntekijöitä ja asiakkaita. Alallaan tunnettu ja luotettava tekijä halusi tuoda ulkoisen viestintänsä samalle tasolle, jolla yhtiön maine ja tekemisen laatu ovat.
Bonden ratkaisu
Bonde loi Jukulle uuden visuaalisen ilmeen, jonka yhteydessä logon yhteydestä tiputettiin “Rauman” pois ja nimi lyheni puhekielessä jo käytössä olleeksi Jukuksi. Lisäksi luotiin viestinnän konsepti, joka kiteytyy lupaukseksi: Datavarmasti.
Lopputulos
Jukulla on nyt uusi ilme, joka näkyy uudistetuilla kotisivuilla, autojen teippauksissa, vaatetuksessa ja muissa materiaaleissa. Lisäksi konseptin mukaiset lauseet, kuten Dataa dataa ropisee ja Data lasissa näkyvät yhtiön viestinnässä ja kuuluvat myös henkilöstön puheessa.
“Kun päätimme yhteistyöstä Bonden kanssa, en ollut aivan varma mitä odottaa. Taustalla oli ajatus, että tällainen työ on varmasti pirun kallista, ja mitäköhän siitä mahtaa syntyä. No, syntyi erittäin hieno viestinnän konsepti ja visuaalinen ilme, joita on ollut ilo esitellä ylpeästi erilaisissa tilanteissa. Se on nostanut tekemisemme ulkoista olemusta ihan uudelle tasolle. Eikä se kustannuskaan mikään ihan mahdoton ollut.”
– Toni Kujansuu, toimitusjohtaja Rauman Juku Oy