Asiakaslehti vahvistamaan Kendall-brändiä
1979 perustettu Oy Kendall Oy Ab tunnetaan laatuvoiteluaineiden maahantuonnista ja napakasta sloganistaan ”Jos kone saisi valita”.
Lähtötilanne
Kendall kaipasi jotain uutta viestinnän vuosikelloon. Syntyi ajatus ”asiakaslehden ja tuote-esitteen” yhdistelmästä, joka vahvistaisi laadukasta brändiä entisestään.
”Siis voisiko meillä olla oma lehti?”, Kendallin toimitusjohtaja Meli Valo kysyi.
Bonden ratkaisu
Bonden media-alan ammattilaiset ottivat tarpeen tosissaan ja istuivat asiakkaan kanssa alas. Ei aikaakaan, kun porukalla olimme sitä mieltä, että tästähän syntyy aivan erinomainen kokonaisuus, joka samalla rytmittää Kendallin sisältökalenteria koko vuodeksi ja auttaa markkinnoinnin suunnittelussa. Konseptointipalaverin innostustuneesta ilmapiiristä oli luonteva lähteä tekemään viimeisen päälle lopputulosta.
”En heti innostunut ajatuksesta oman asiakaslehden tekoon. Mutta, kun asian hyvin perustelee ja sisältöä selittää, alkaa juoni vähän avautua ja homman mielekkyys kirkastua – niin kuin usein voiteluainekaupassakin. Niin kävi siis tässäkin, ja nyt on käsissäsi Oy Kendall Ab:n ensimmäinen asiakaslehti”, Kendallin Meli Valo kirjoitti lopulta uuden lehden kolumniin.
Lopputulos
16-sivuinen Koneen rakastaja on laadukas julkaisu, tarkkaan konseptoitu kokonaisuus, joka tukee Kendall-brändiä.
”Niin, melko raflaava nimi lehdellä, mutta sillä me haluamme tavoittaa niin nykyiset kuin tulevat asiakkaamme ja yhteistyökumppanimme moottoreiden, koneiden ja varaosien maailmasta – kun voitelulla on väliä”, Meli Valo kommentoi.
”Yhteenvetona voisi sanoa, että tämä lehtiprojekti oli kaiken kaikkiaan positiviinen yllätys. Kokonaisuus näyttää upealta!”