Back
to
Basics
Brandbook
Brandbook kokoaa yhteen tärkeimmät asiat brändisi visuaalisuudesta ja pääviestistä. Sisällöstä selviää viestinnän konsepti, slogan, hissipuhe, tone of voice sekä visuaalinen ilme, kuten brändivärit ja -fontit sekä esimerkkejä miltä brändisi näyttää eri pinnoilla.
Brandbook-tiedoston voi lähettää ohjeeksi painoon, yhteistyökumppanille tai muulle taholle, joka tarvitsee tietoja brändisi visuaalisuudesta.
Logon eri muodot ja käyttötarkoitukset
AI ja EPS -muodot ovat vektorigrafiikkaa eli kestävät koon muutokset rajattomasti. Paras muoto painotuotteisiin.
PDF on myös vektorigrafiikkaa. Jos logostasi ei ole olemassa AI tai EPS -muotoja PDF-tiedostosta logo saadaan hyödynnettyä laadukkaana moneen käyttöön.
PNG on kuva, joka toimii parhaiten netissä, tekstinkäsittelyohjelmissa sekä videoissa tai kuvissa vesileimana. Tausta on läpinäkyvä eli logon alla ei ole valkoista taustaa.
JPG on kuva, jossa on valkoinen (tai mahdollisesti muun värinen) tausta. Toimii netissä ja tekstinkäsittelyohjelmissa.
RGB-logot soveltuvat parhaiten nettiin ja digitaalisille pinnoille.
CMYK-logoissa värit on optimoitu painotuotteisiin.
PNG (läpinäkyvä tausta)
JPG (valkoinen tausta)
Instagram, Facebook ja LinkedIn -somekuvien koot
Profiilikuvat: 1080 x 1080 px
Syöte
Pysty: 1080 x 1350 px
Neliö: 1080 x 1080 px
Vaaka: 1920 x 1080 px
Kela / tarina
Pysty: 1080 x 1920 px
FB-kansikuva: 1200 x 675 px (Huom. Tämä koko on mobiilioptimoitu eli tietokoneella / tabletilla kuvasta rajautuu ylä- ja alaosa pois.)
FB-tapahtuman kansikuva: 1200 x 450 px (PNG-muoto)
LinkedIn-kansikuva: 1128 x 191 px
Suosittelemme valitsemaan mahdollisuuksien mukaan pysty-muodon, sillä se vie näytöltä suurimman pinta-alan.