Strategia ja brändi-ilme tukemaan kasvua
Wikli-konserni on erikoistunut maatalouden konsultoinnin toimeksiantoihin ja maatalouden taloushallintoon. Pääkohderyhmänä ovat maatalousyritykset.
Lähtötilanne
Wikli halusi seitsemännen toimintavuotensa kunniaksi kehittää brändiään ja päivittää konsernin strategiaa ja palvelutarjontaa vastaamaan asiakastarpeita.
Bonden ratkaisu
Bonde toimi apuna strategian päivittämisessä, suunnitteli konsernille uuden brändi-ilmeen ja kiteytti Wiklin lupauksen sloganiksi ja markkinointiteksteiksi. Lisäksi Bonde osallistui palvelumuotoiluun ja tuotteistukseen.
Lopputulos
Uusi logo ja värimaailma kuvaavat kasvua, juurevuutta ja luonnonläheisyyttä. Slogan “Sinulla maa – talous meiltä.” tiivistää Wiklin palvelukuvauksen ja leikittelee maatalous-sanalla. Samaa leikittelyä käytetään konseptiteksteissä.
Uuden brändi-ilmeen ja konseptin jalkauttamista jatkamme yhdessä viestinnän kumppanuudella.
“Odotuksemme yhteistyöstä olivat tietysti kovat, olihan Bonde valittu kumppaniksi tarkan kilpailutuksen kautta ja tehtävälista oli pitkä. Yhteistyömme on onnistunut hienosti ja Wiklillä on nyt uusi, kirkastettu ilme, jota tyytyväisinä esittelemme.
Brändi jää helposti vain kuviksi tai ylipäätään pinnalliseksi, mutta olemme saaneet koko yritykseen uutta pontta ja tekemisen meininkiä kirkastetun brändin, uuden tuoteperheen ja freesattujen kotisivujen avulla. Kaiken tämän lanseeraamiseen saimme apua bondelaisilta kautta linjan. Näin ollen jatkamme yhteistyötä tulevaisuudessakin.”
– Armi Lähde, toimitusjohtaja Wikli Control Oy