Loistoa valotaidetapahtuman markkinointiin

Lumen_1080x1920.jpg

Lumen tuo valon pimeyden keskelle

Lumen-valotaideviikkoa vietettiin Raumalla 22.–30.1.2021. Bonde oli mukana tukemassa Rauman Energian ja Osuuskauppa Keulan järjestämää tapahtumaa yhdessä kaupungin, seurakunnan ja Rakastunut Raumaan -yhteisön kanssa.

Bonden visuaalinen suunnittelija Mikko Ollikainen loi ensimmäistä kertaa järjestetylle tapahtumalle ilmeen. Samalla tapahtuma sai nimekseen Lumen.

– Suunnittelijana on hienoa, kun annetaan vapaus luoda uudelle tapahtumalle ilme alkutekijöistä lähtien, Ollikainen tunnelmoi.

Nimeä suunniteltaessa vaihtoehtoina pyöriteltiin erilaisia termejä valoon liittyen. Lopulta nimeksi valikoitui valon määrästä kertova lumen, jonka katsottiin sopivan hyvin talviaikaan järjestettävän tapahtuman nimeksi.

Lumen-rauma-led.jpeg

Valon määrää haluttiin korostaa myös visuaalisessa ilmeessä. Materiaaleissa olevaan Rauman keskustasta otettuun ilmakuvaan lisättiin valonheittimet. Televisiomainoksen sekä somevideoiden teksteihin laitettiin lisäksi valon hehkua. Lumen-tekstin kirjaimet taas saivat muotonsa valoputkien inspiroimana.

Rauman Energian 120-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestetyn tapahtuman ilmeen värimaailmaan haluttiin tuoda Rauman Energian sinistä. Kylmälle siniselle haettiin vastapainoa lämpimästä magentasta.

Kuvassa olevan sydämen haluttiin kuvastavan toivoa ja tapahtuman tuomaa iloista valonpilkahdusta pimeänä aikana.

Suunnittelun alussa tärkein asia on tietää, mikä on se elämys ja mielikuva, joka ilmeellä halutaan kertoa. Tapahtuman ilmeellä on suuri merkitys, sillä se toimii samalla lupauksena – tätä koet, kun osallistut.

lumen-led-prismakeskus.jpeg

Kun tapahtuman visuaalinen ilme on luotu, on tärkeää tavoittaa ihmiset monikanavaisesti ja saada heidät kiinnostumaan sekä sitoutumaan tapahtumaan.

Lumen-valotaideviikosta tehtiin mainoksia muun muassa someen, tievarsiledeihin, lehteen ja televisioon. Lisäksi tapahtumalle luotiin omat nettisivut, josta löytyy helposti kaikki tarvittava tieto esimerkiksi teosten sijainneista.

Ihmisiä pyydettiin myös jakamaan omat kuvansa kaupungin tunnelmasta tunnisteella #lumenrauma.


Kaipaatko sinäkin helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?


Lisää referenssejämme

Edellinen
Edellinen

Rehellisen aito video sahaprojektista

Seuraava
Seuraava

Brändi globaalille teknologiayritykselle