20.4.2022
Konsepti on viestinnän ja markkinoinnin punainen lanka
Kuten elämässä yleensä, myös viestinnässä asioita on helpompi suunnitella ja suunnitelmia toteuttaa, kun toimintaa ohjaa yhtenäinen näkemys siitä, mitä ollaan tekemässä.
Markkinoinnissa ja viestinnässä tuo näkemys on nimeltään konsepti.
Se on kirkas luova idea, joka kiteyttää näkökulman, josta sinun brändisi ja yrityksesi maailmaa tarkastelee. Näkökulman on hyvä olla vähän erilainen, huomiota herättävä, hassu, erottuva tai muuten vaan jotain, joka laittaa vastaanottajan pysähtymään ja pohtimaan vielä kerran.
Konsepti voi tiivistyä yhden sanan lupaukseksi tai muutaman sanan sloganiksi, mutta sen on paras olla napakka, tiivis ja mieleenjäävä. Kuten Elämä on. Muita tunnettuja konsepteja on Äitien tekemää ruokaa, Olisit käynyt Specsaversilla tai vaikkapa Vuoden harmain päivä.
Olet todennäköisesti törmännyt näihin esimerkkeihin katsoessasi telkkaria, lukiessasi lehteä tai selaillessasi somea.
Myös sinun brändillesi ja yrityksellesi voidaan luoda kiinnostava konsepti. Se perustuu yrityksen arvoihin, strategiaan, liiketoiminnan tavoitteisiin ja se luodaan aina kohderyhmät eli vastaanottajat mielessä.
Konseptista muodostuu yrityksesi markkinoinnin ja viestinnän punainen lanka, jonka tulee näkyä vahvasti joka kanavassa ja kaikessa mitä teette – niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Konseptin jalkautusta varten laaditaan viestintäsuunnitelma, joka sisältää erilaisia toimenpiteitä aikataulutettuna ja vastuutettuna.
Näin viestinnän ja markkinoinnin toimenpiteiden toteuttamisesta tulee tehokasta, helppoa ja niistä seuraa viestinnällisiä elämyksiä. Kaiken takana on konsepti.
Kaipaatko helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?
Ota yhteyttä
antti.lehto@bonde.fi
0400 71 21 71