3.12.2021
Viisi vinkkiä Instagramin käyttöön
1. Linkin lisäys Instagram-tarinaan
- Mahdollista nykyään kaikilla tileillä seuraajamäärästä riippumatta.
- Storiesin analytiikasta näkee linkin klikkausten määrän.
2. Oppaan luonti
- IG-profiiliin pystyy luomaan oppaita paikoista, tuotteista ja julkaisuista.
- Oppaan saa luotua samasta painikkeesta kuin muutkin julkaisut.
- Lisää haluamasi paikat/julkaisut, nimeä opas, kirjoita kuvaus ja valitse kansikuva.
- Hyvä tapa koota samaa aihetta olevat julkaisut yhteen.
3. Hyödynnä kohokohtia
- Tarinoita katsotaan yhä enemmän ja se onkin hyvä paikka julkaista kevyempää ja nopeaa sisältöä. Sisällöistä ei kuitenkaan tarvitse luopua 24 tunnin jälkeen.
- Teemoitetut kohokohdat on kätevä tapa tallentaa tärkeitä asioita näkyviin heti profiilin yläosaan.
- Tallenna kohokohtiin tärkeät tiedot yrityksestäsi, jotka eivät mahdu kuvauskenttään. Voit myös tehdä eri tuotteista tai palveluista omat kohokohdat, niin ne löytyvät profiilistasi nopeasti paraatipaikalta.
4. Elävöitä sisältöä Reelseillä
- Reels eli Kelat on Instagramin versio TikTokista.
- Lyhyet, kevyet ja huumoripitoiset tai tunteisiin vetoavat videot toimivat parhaiten.
- Tavoita moninkertainen määrä Instagramin käyttäjiä seuraajamäärääsi verrattuna.
- Mitä useampaa IG:n ominaisuutta (syöte, tarinat, kelat) käytät, sitä enemmän IG “pitää” profiilistasi ja näyttää sen sisältöä muille.
5. Valitse oikeat hashtagit
- Tavoittaaksesi potentiaalisia asiakkaita hashtageilla, suosi yleisesti käytettyjä, mutta ei liian suosittuja hashtageja.
- Hyvä hashtag: #Rauma, #VanhaRauma – paikallisesti hyvin käytetty tunniste, jota niin paikalliset kuin turistitkin saattavat selata. Yrityksesi julkaisu voi nousta esille potentiaalisille asiakkaille.
- Huono hashtag: #joulu, #paikallinentoimija – #joulu-tagia käytetään ympäri Suomea paljon. Tämän vuoksi et todennäköisimmin tavoita potentiaalisia asiakkaita ja julkaisu hukkuu nopeasti kuvatulvaan. #paikallinentoimija taas on liian harvinainen tunniste, jonka avulla et tavoita ihmisiä.
- Niin sanotuista turhista tunnisteista ei ole suurempaa haittaa, mutta ei myöskään hyötyä, jonka vuoksi kannattaa keksittyä enemmin pieneen määrään laadukkaasti valittuja tunnisteita.
+1 vinkki: Tapahtuma-ajankohdan lisäys julkaisuun
Instagramin uusin ominaisuus joulukuussa 2021 on mahdollisuus lisätä tapahtuma-ajankohta syötteeseen julkaistavaan päivitykseen. Merkintä näkyy julkaisun vasemmassa alareunassa 🛎-kuvakkeena. Tuota klikkaamalla näkyy tapahtuman nimi ja ajankohta sekä mahdollisuus tilata muistutus tapahtumasta.
Kaipaatko helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?
Ota yhteyttä
antti.lehto@bonde.fi
0400 71 21 71