Terästystä TuraSteelin viestintään
TuraSteelin päätuotteina ovat kaivinkoneen puomin päähän kiinnitettävät tuotteet, kuten kauhat, routapiikit, trukkipiikit ja asfalttileikkurit, eli kaikki mitä tarvitaan maanrakennuksessa.
Lähtötilanne
Yritys oli kohtuullisen tunnettu, tuotteet hyviksi todettuja ja toimitukset tiedettiin nopeiksi sekä luotettaviksi. Nyt haluttiin kuitenkin ottaa iso viestinnällinen askel eteenpäin. Tavoitteiksi tuli tunnettuuden nosto, imagon parantaminen sekä viestintään selkeyttä ja suoraviivaisuutta.
Bonden ratkaisu
Pohdimme, miten viestiä mielenkiintoa herättävästi aiheesta, jossa kyse on suurista teräksisistä tuotteista, ”liiketoiminnan” kohdistuessa saveen, kuraan ja hiekkaan.
Yrityksen nimi ja ison kaivinkoneen hahmo veivät ajatukset kymmeniä miljoonia vuosia taaksepäin, ja näin syntyi konsepti ”Turassic Park”. Lupaus tiivistyi muotoon ”Silkkaa terästä”, millä haluttiin korostaa sekä tuotteiden kestävää laatua että työntekijöiden osaamista ja asennetta. “Turakauden alussa” viittaa TuraSteelin alkuvuosiin.
Lopputulos
Idean esittely asiakkaalle on aina jännittävä hetki, mutta olimme luottavaisin mielin sillä dinosaurukset vetoavat ikään ja sukupuoleen katsomatta.
TuraSteelin toimitusjohtaja Minna Wester oli samoilla linjoilla:
Bonden ehdotus ylitti villeimmätkin odotukset, sillä konsepti on mielenkiintoinen, mutta pysyy hienosti itse tuotteessa. Asiakkailta ja henkilöstöltä on tullut positiivista palautetta. Uusi konsepti on saanut ansaitsemaansa huomiota ja TuraSteel on erottunut hyvin kaikessa viestinnässä.
Minna Wester, TuraSteel
Kaipaatko helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?
Ota yhteyttä
antti.lehto@bonde.fi
0400 71 21 71