Näillä vinkeillä helppoutta ja tehokkuutta someviestintään

Panostamalla someviestinnän suunnitelmallisuuteen teet laadukkaampaa ja tavoitteellisempaa viestintää.

1. Määritä tavoitteet

Someviestinnän tavoitteet on hyvä määrittää yrityksen yleisten strategisten tavoitteiden pohjalta. Millä tavoin voit somessa edistää tavoitteiden toteutumista? Kirjaa tavoitteet ja mittarit, joilla tutkit viestinnän onnistumista.

2. Luo suunnitelma

Suunnitelmallista ja tavoitteellista viestintää ohjaa usein viestintäsuunnitelma, vuosikello ja/tai julkaisusuunnitelma. Arjen stressi aiheista ja ajankohdista vähenee, kun on selkeä suunnitelma, jota toteuttaa. Huomioi siis suunnitelmassa sekä arkinen viestintä, että kampanjat ja muut isomman painoarvon asiat, joihin erityisesti haluat viestinnässä panostaa vuoden aikana.

3. Konseptoi sisällöt

Suunnittele tavoitteita tukevia sisältösarjoja ja konseptoi ne. Sisältösarjojen eri teemoina voi olla esimerkiksi tuotteet/palvelut, henkilöstö ja brändin voimistaminen. Päätä teemoitetuille sarjoille kullekin kuva- ja tekstityylit, joita noudatat teeman jokaisessa julkaisussa.

4. Hoida ajoissa ja ajasta

Kun sisällöt on hyvin suunniteltu, voit tehdä ajattomia sisältöjä valmiiksi jo hyvissä ajoin. Julkaisustakaan ei tarvitse stressata kun päivitykset voi ajastaa haluamalleen päivälle jopa kuukausia etukäteen.

5. Seuraa ja analysoi

Seuraa asetettuja mittareita ja analysoi miten tekemäsi sisällöt vievät sinua kohti asetettuja tavoitteita. Jos tavoitteet eivät tunnu toteutuvan haluamallasi tavalla, pohdi mitä tulisi tehdä toisin.


Kaipaatko helppoutta, tehokkuutta ja viestinnällisiä elämyksiä?

Ota yhteyttä
antti.lehto@bonde.fi
0400 71 21 71