Kattava osaaminen käyttöön – Logistikas erottuu teoilla ja tarinoilla

Toni Brigatti on erittäin tyytyväinen uusimpaan asiakas- ja henkilöstölehteen.

Logistikas Oy:n toimitusjohtaja ja osakas Toni Brigatti istahtaa Bonden sohvalle ja avaa painotuoreen Logistikas Sanomat -lehden. Hän hymyilee tyytyväisenä, kuten teki viime syksynä ilmestyneen edellisen lehden jälkeenkin.

Bonden digimarkkinoinnin asiantuntija Antti Lehto työskentelee tiiviinä osana Logistikaksen viestintä- ja markkinointitiimiä. Kahdesti vuodessa ilmestyvä asiakas- ja henkilöstölehti tarjoaa tarinoita logistiikan maailmasta. Lehti on yksi osa strategista viestintää.

– Logistikas Sanomat on toimiva tapa tuoda entistä vahvemmin esiin yrityksen ammattitaitoa, osaamista ja palveluita heille tärkeille ryhmille. Laadukkaasti tehty ja oikeaan paikkaan jaettu asiakaslehti on toimiva tapa erottautua myös näin sähköisen viestinnän aikana, Lehto painottaa.

Esimerkiksi hän nostaa edellisessä lehdessä julkaistun jutun, joka avasi Logistikas Oy:n uuden asiakassuhteen. Merkkimäärällisesti pienessä, mutta sisällöllisesti isosta jutussa kerrottiin Logistikaksen matalasta sairaspoissaoloprosentista.

– Kyseinen yritys oli ulkoistamassa omaa henkilöstöään logistiikan osalta. He lukivat jutun lehdestä ja kokivat uskaltavansa ulkoistaa nämä henkilöt näin hyvää huolta työntekijöistään pitävään yritykseen, Lehto kertoo.

Lue viimeisin Logistikas Sanomat klikkaamalla tätä kuvaa.

Tarinat käyttöön monimediamaisesti

Logistikas Sanomat ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 2014. Bonden hypättyä mukaan vuoden 2018 alussa, muun muassa lehden kuvallinen ilme koki uudistuksen.

– Yhtenäistimme sekä kuvallista että tekstillistä kerrontaa. Samalla lisäsimme levikkiä sähköisissä kanavissa. Lehden ilmestymisen jälkeen kaikki jutut julkaistaan myös Logistikaksen nettisivuilla, josta ne jaetaan Facebook- ja LinkedIn -seuraajille, Lehto taustoittaa.

Brigatti toimii lehden päätoimittajana ja Lehto tuottaa sisällöt yhdessä valokuvaajien Elmeri Elon ja Joonas Keräsen kanssa. Bonden Heli Lehtonen vastaa taittotyöstä.

Tuorein Logistikas Sanomat tarjoilee tarinaa muun muassa varastoautomaattien tehokkuudesta ja tarkkuudesta sekä kiinnostavien brändien rakentamisesta ja vinkit onnistuneeseen logistiikan ulkoistukseen. Lehden pääjutussa Brigatti sekä yrityksen perustaja, toinen omistaja hallituksen puheenjohtaja Ari Salmi avaavat häiriötöntä ja läpinäkyvää palvelua.

– Luottamus syntyy sovittujen asioiden hoitamisesta, mutta niistä tulee myös viestiä tärkeille sidosryhmille. Me olemme oman alamme ammattilaisia ja Bonde on omansa, yhdessä pystymme nostamaan huomionarvoisia asioita esiin, Brigatti sanoo.

Logistikas Sanomissa tutustutaan muun muassa logistiikan asiantuntijoihin. Kuvassa Esa Mäkipää.

Pitkäjänteistä ja laaja-alaista yhteistyötä

Logistikas Oy on yksi Bonden pitkäaikaisimmista yhteistyökumppaneista. Lehto toimii logistiikan asiantuntijan ulkoistettuna markkinointipäällikkönä.

– Teemme sekä ulkoista että sisäistä viestintää. Ulkopuolisen ammattilaisen käyttämisessä on myös se etu, että asiakkaan käytössä on koko Bonden henkilökunnan laaja-alainen osaaminen viestintäkentän eri toiminnoissa, Lehto korostaa.

Brigatti nostaa esiin punaisen langan, joka markkinointiin on löytynyt hyvän yhteistyökumppanin avulla.

– Viestintäkumppanuutemme on synnyttänyt markkinoinnin tekemiseen oikeanlaista pitkäjänteisyyttä ja suunnitelmallisuutta. Kuten meidän palveluissamme, myös Bondella kaikessa korostuu ammattitaito. Kun tehdään yhdessä pitkään töitä, oppivat molemmat osapuolet toisensa toiminnot ja toiveet, Brigatti muistuttaa.

Lue logistiikan maailman tarinoita osoitteessa www.logistikas.fi